Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Starostwo Powiatowe w Kwidzynie

Uchwała Nr XVII/87/2016 Rady Powiatu Kwidzyńskiego z dnia 24 października 2016r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji udzielanych dla szkół i placówek zakładanych oraz prowadzonych na terenie powiatu kwidzyńskiego przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego.(UCHWAŁA STRACIŁA MOC - AKTUALNA UCHWAŁA NR XXVIII/160/2018 RADY POWIATU KWIDZYŃSKIEGO Z DNIA 15 STYCZNIA 2018 R.)

Uchwała Nr XVII / 87 /2016

Rady Powiatu Kwidzyńskiego

z dnia 24 października 2016 r.

 

 

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji udzielanych dla szkół i placówek zakładanych oraz prowadzonych na terenie powiatu kwidzyńskiego przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego.

 

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1, art. 12 pkt 11 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 814) w związku z art. 80 ust. 4 oraz art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. z 2015 poz. 2156 z późn. zm.)

 

Rada Powiatu uchwala, co następuje: 

 

§ 1

Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji udzielanych dla szkół i placówek zakładanych oraz prowadzonych na terenie powiatu kwidzyńskiego przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem do uchwały.

 

§ 2

  1. Traci moc uchwała Nr XXXVIII/266/2014 Rady Powiatu Kwidzyńskiego z dnia 30 czerwca 2014 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji udzielonych dla szkół i placówek zakładanych oraz prowadzonych na terenie powiatu kwidzyńskiego przez podmioty inne niż ministrowie i jednostki samorządu terytorialnego oraz określenia wysokości dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych prowadzących kwalifikacyjne kursy zawodowe, z późniejszymi zmianami.
  2. Do postępowań w sprawie kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji udzielonych przed dniem wejścia w życie niniejszej uchwały stosuje się zasady określone w uchwale, o której mowa w ust. 1.
  3. Do postępowań w sprawie kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji udzielonych przed dniem wejścia w życie uchwały, o której mowa w ust. 1. stosuje się zasady określone w uchwałach i przepisach obowiązujących w okresie udzielenia dotacji.

 

 

§ 3

 

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

 

 

§ 4

 

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2017 r.

 

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt 1 i art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 814) powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie edukacji publicznej, a do wyłącznej właściwości rady powiatu należy podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do jej kompetencji. Na podstawie i w granicach upoważnień zawartych w ustawach rada powiatu stanowi akty prawa miejscowego obowiązujące na obszarze powiatu (art. 40 ust. 1 cytowanej ustawy).

Materialnoprawną dyspozycję uchwałodawczej kompetencji Rady Powiatu stanowią przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.).

W myśl art. 80 ust. 4 organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w ust. 2-3b, oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania, uwzględniając w szczególności podstawy obliczania dotacji, zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, oraz termin i sposób rozliczenia dotacji.

Zaś zgodnie z art. 90 ust. 4 organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji, o których mowa w ust. 1a-1c i 2-3b, oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania, uwzględniając w szczególności podstawę obliczania dotacji, zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania, oraz termin i sposób rozliczenia dotacji.

Niniejszy projekt uchwały Rady Powiatu Kwidzyńskiego w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji udzielanych dla szkół i placówek zakładanych i prowadzonych na terenie powiatu kwidzyńskiego przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego, podyktowany jest koniecznością dostosowania prawa miejscowego do znowelizowanych przepisów prawa oświatowego na podstawie ustawy z dnia 23 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 1010).

Z uwagi na zasadnicze zmiany podstaw obliczenia dotacji dla poszczególnych typów i rodzajów szkół i placówek, określono na nowo kwotowo lub procentowo ich wysokość w zakresie dopuszczonym w ustawie z uwzględnieniem odpowiedniego współczynnika wraz z modyfikacją trybu udzielania i rozliczania oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystywania.

W tym zakresie usystematyzowano przepisy ogólne, zrezygnowano z powielania zapisów ustawowych i ograniczono ich treść do niezbędnego minimum, polegającego na precyzyjnym określeniu podstawy obliczenia dotacji dla wszystkich ustawowych przypadków dofinansowania z budżetu powiatu szkół i placówek oświatowych wg regulacji art. 80 i 90 ustawy.

W rozdziale IV dot. trybu i zakresu kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji określono w jakim czasie może być prowadzona kontrola w odpowiednim zakresie przedmiotowym.

Derogacji podlega w całości rozdział V załącznika dotychczasowej uchwały dotyczący wysokości dotacji dla publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych prowadzących kwalifikacyjne kursy zawodowe, co następuje na podstawie zmiany art. 80 ust. 8a i art. 90 ust. 8a ustawy, na bazie której Rada Powiatu utraciła kompetencję określenia wysokości dotacji o której mowa powyżej. W brzmieniu przepisów ustawy zmieniającej ust. 8a, Rada Powiatu może obecnie wyłącznie wyrazić zgodę na udzielenie dotacji w wysokości wyższej niż określona w ustawie.

Z racji iż przeważająca część przepisów ww. ustawy zmieniającej podlegających wykonaniu w uchwale wchodzi w życie dnia 1 stycznia 2017 r., za taki dzień należy uznać również początkowy termin obowiązywania przedmiotowej uchwały z uwzględnieniem art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 296).

W związku z powyższym w uchwale wprowadzono właściwe przepisy przejściowe oraz zmiany załączników odnoszące się do treści informacji o liczbie uczniów w poszczególnych jednostkach w zakresie niezbędnym do obliczenia kwoty dotacji, a uwzględniających właściwą kategoryzację służącą temu wyliczeniu.

W związku z powyższym podjęcie uchwały jest uzasadnione.

 

 

Załącznik

 

do uchwały Nr XVII/87/2016

Rady Powiatu Kwidzyńskiego

z dnia 24 października 2016 r.

 

 

 

Tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji udzielanych dla szkół i placówek zakładanych oraz prowadzonych na terenie powiatu kwidzyńskiego przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego.

 

 

Rozdział I

Przepisy ogólne

 

 

§ 1

Ilekroć w uchwale jest mowa o:

  1. ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (tekst jedn. Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.);

  2. ustawie o finansach publicznych - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.);

  3. powiecie - należy przez to rozumieć Powiat Kwidzyński;

  4. jednostce - należy przez to rozumieć szkołę lub placówkę, o których mowa w § 2 lub ich zespół;

  5. uczniu - należy przez to rozumieć także odpowiednio dziecko, wychowanka lub uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;

  6. kontrolującym - należy przez to rozumieć upoważnionego przez organ pracownika lub zespół pracowników.

 

Rozdział II

Podstawa obliczania dotacji

 

§ 2

  1. Publiczne ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy oraz poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które zgodnie z art. 71b ust. 2a prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, prowadzone przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, niezależnie od dotacji, o której mowa w ust. 2, ust. 3, ust. 4, ust. 5 i ust. 6, otrzymują na każde dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na takie dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  2. Publiczne szkoły podstawowe specjalne, w których zorganizowano oddział przedszkolny, prowadzone przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, otrzymują na każdego ucznia tego oddziału przedszkolnego dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia niepełnosprawnego oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  3. Publiczne szkoły, w których jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, prowadzone przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, otrzymują na każdego ucznia dotację w wysokości określonej ustawą,
    W przypadku braku na terenie powiatu szkoły danego typu i rodzaju prowadzonej przez powiat kwotę dotacji określa się w wysokości określonej ustawą dla szkół danego typu i rodzaju w najbliższym powiecie prowadzącym szkołę danego typu i rodzaju, a w przypadku braku najbliższego powiatu prowadzącego szkołę danego typu i rodzaju, kwotę dotacji określa się w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  4. Publiczne placówki o których mowa w art. 2 pkt 5 i 7 ustawy, prowadzone przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, otrzymują na każdego wychowanka dotację w wysokości określonej ustawą, a w przypadku braku na terenie powiatu placówki danego rodzaju prowadzonej przez powiat, kwotę dotacji określa się w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego wychowanka w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  5. Publiczne młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii i specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, posiadające w swoich strukturach szkołę, a w przypadku specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych - także przedszkole lub szkołę podstawową, w której zorganizowano oddział przedszkolny, prowadzone przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne otrzymują niezależnie od dotacji o której mowa w ust. 4, na każdego ucznia dotację z budżetu powiatu w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia niepełnosprawnego oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu lub w wysokości ustawowej, a w przypadku braku najbliższego powiatu prowadzącego szkołę danego typu i rodzaju, z zastrzeżeniem ustawy, w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  6. Publiczne szkoły ponadgimnazjalne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz ośrodki, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, które prowadzą zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, prowadzone przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne otrzymują na każdego uczestnika tych zajęć dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  7. Publiczne szkoły, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, prowadzone przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne, otrzymują na każdego ucznia dotację w wysokości określonej ustawą, a w przypadku braku na terenie powiatu prowadzącego szkołę danego typu i rodzaju, kwotę dotacji określa się w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  8. Niepubliczne ośrodki o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy oraz poradnie psychologiczno-pedagogiczne, które zgodnie z art. 71b ust. 2a ustawy prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymują na każde dziecko objęte wczesnym wspomaganiem, niezależnie od dotacji, o których mowa w ust. 9, ust. 10, ust. 12, ust. 14 i ust. 15, dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na takie dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  9. Szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki otrzymują na każdego ucznia dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  10. Niepubliczne szkoły podstawowe specjalne, w których zorganizowano oddział przedszkolny, otrzymują na każdego ucznia tego oddziału przedszkolnego dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego ucznia niepełnosprawnego oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  11. Szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których nie jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki otrzymują na każdego ucznia dotację w wysokości równej 50% podstawowej kwoty dotacji dla szkół danego typu i rodzaju prowadzonych przez powiat. W przypadku braku na terenie powiatu szkoły danego typu i rodzaju prowadzonej przez powiat kwotę dotacji określa się w wysokości równej 50% podstawowej kwoty dotacji dla szkół danego typu i rodzaju w najbliższym powiecie prowadzącym szkołę danego typu i rodzaju. W przypadku braku najbliższego powiatu prowadzącego szkołę danego typu i rodzaju kwotę dotacji określa się w wysokości równej 50% podstawowej kwoty dotacji dla szkół danego typu i rodzaju w najbliższym województwie prowadzącym szkołę danego typu i rodzaju.

  12. Niepubliczne placówki, o których mowa w art. 2 pkt 5 i 7 ustawy, otrzymują na każdego wychowanka dotację z w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego wychowanka w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  13. Wysokość dotacji o której mowa w ust. 12 dla niepublicznych placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania, będących domami wczasów dziecięcych, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 71 ust. 1 pkt 1 ustawy, jest proporcjonalna do czasu pobytu wychowanka w tej placówce i jest ustalana jako iloczyn kwoty w wysokości przewidzianej na takiego wychowanka w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu oraz liczby dni pobytu tego wychowanka w tej placówce, pomniejszonej o jeden dzień, i podzielonej przez liczbę dni w roku budżetowym.

  14. Niepubliczne młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii i specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, posiadające w swoich strukturach szkołę, a w przypadku specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych - także przedszkole lub szkołę podstawową, w której zorganizowano oddział przedszkolny, otrzymują niezależnie od dotacji o której mowa w ust. 12 na każdego ucznia tej szkoły, tego przedszkola lub tego oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej dotację w wysokości o której mowa w ust. 9 lub ust. 10.

  15. Niepubliczne szkoły ponadgimnazjalne, poradnie psychologiczno-pedagogiczne oraz ośrodki o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy, które prowadzą zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, otrzymują na każdego uczestnika tych zajęć dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego uczestnika zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

  16. Niepubliczne szkoły o uprawnieniach szkół publicznych, w których jest realizowany obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, w których zorganizowano internat, otrzymują, niezależnie od dotacji o której mowa w ust. 9, na każdego wychowanka tego internatu dotację w wysokości równej kwocie przewidzianej na takiego wychowanka internatu w części oświatowej subwencji ogólnej dla powiatu.

 

 

Rozdział III

Tryb udzielania i rozliczania dotacji

 

§ 3

Dotacji udziela się na wniosek osoby prowadzącej jednostkę złożony na wzorze stanowiącym załącznik nr 1.

 

§ 4

  1. Starosta Kwidzyński, lub właściwy członek Zarządu Powiatu informuje pisemnie jednostkę o wysokości dotacji na jednego ucznia jednostki na dany rok budżetowy niezwłocznie po jej ustaleniu.

  2. W przypadku aktualizacji podstawowej kwoty dotacji na zasadach określonych ustawą wysokość dotacji na jednego ucznia jednostki podlega weryfikacji, o czym Starosta Kwidzyński lub właściwy członek zarządu powiatu niezwłocznie informuje pisemnie jednostkę.

 

§ 5

  1. Osoba prowadząca jednostkę składa w terminie do dnia 10 każdego miesiąca, informację o faktycznej liczbie uczniów według stanu na dzień 1. każdego miesiąca, na wzorze stanowiącym załącznik nr 2.

  2. Osoba prowadząca jednostkę - szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej, w której nie realizuje się obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki, składa dodatkowo w terminie do dnia 10 każdego miesiąca, a za miesiąc grudzień lub ostatni miesiąc działalności jednostki łącznie z rozliczeniem dotacji, informację o faktycznej liczbie uczniów uczestniczących w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych w poprzednim miesiącu, na wzorze stanowiącym załącznik nr 2.

  3. Dotacja przypadająca na dany miesiąc dla jednostki - szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, w której nie realizuje się obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki, podlega korekcie w kolejnym miesiącu stosownie do liczby uczniów, którzy uczestniczyli w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych w danym miesiącu, przy czym za miesiąc grudzień lub ostatni miesiąc działalności jednostki nadpłacona część dotacji podlega zwrotowi jako dotacja pobrana w nadmiernej wysokości, a w przypadku niedopłaty jest przekazywana przez Powiat Kwidzyński w ramach rozliczenia dotacji.

  4. W przypadku podania błędnych danych w informacjach, o których mowa w ust. 1 i ust. 2 osoba prowadząca jednostkę ma prawo złożenia stosownej korekty. Przepisy ust. 3 dotyczące korekty dotacji stosuje się odpowiednio i do wszystkich dotowanych jednostek.

  5. Powiat przekazuje jednostce część dotacji przypadającej na dany miesiąc w wysokości uwzględniającej dane określone w informacji lub korekcie informacji, o której mowa w ust. 3.

  6. W przypadku nieprzekazania albo nieprzekazania w terminie informacji, korekty oświadczenia albo wyjaśnień, Powiat przekazuje jednostce część dotacji przypadającej na dany miesiąc w wysokości ustalonej na podstawie ostatniej złożonej informacji albo korekty informacji.

§ 6

  1. Jednostka zobowiązana jest do prowadzenia dokumentacji finansowo-księgowej w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych wydatków sfinansowanych z dotacji.

  2. Każda z faktur (rachunków) i innych dokumentów potwierdzających poniesione wydatki jednostki z udzielonej dotacji powinna zawierać adnotację: „Wydatek sfinansowany ze środków dotacji z budżetu Powiatu Kwidzyńskiego w kwocie ….. zł dotyczący … (nazwa dotowanej jednostki) …” oraz pieczęć i podpis jednostki lub osoby prowadzącej jednostkę bądź osoby upoważnione przez te osoby.

 

§ 7

 

1. Dotacja udzielona jednostce na rok budżetowy podlega rozliczeniu rocznemu dotacji poprzez składanie przez jednostkę do dnia 10 stycznia następnego roku budżetowego, złożonej na wzorze stanowiącym załącznik nr 3:

1) informacji o rzeczywistej liczbie uczniów z podziałem miesięcznym, podaną na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania; w przypadku dotacji, o której mowa w art. 90 ust. 3 ustawy, należy podać roczną liczbę uczniów z podziałem miesięcznym uczestniczących w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych;

2) wykazu wydatków poniesionych i uwzględnionych w ewidencji księgowej szkoły według kategorii, o których mowa w art. 90 ust. 3d stawy

3) rozliczenia rocznego dotacji, zawierającego informacje o wydatkach jednostki, na które wykorzystano otrzymaną dotację roczną, składanego do dnia 10 stycznia następnego roku budżetowego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3;

4) ustalenia, na podstawie przedłożonego rozliczenia, przypadającej na rzecz powiatu z tytułu zwrotu dotacji bądź ustalenie kwoty zobowiązania powiatu z tytułu wyrównania dotacji udzielonej, stanowiącego różnicę między dotacją udzieloną, a dotacją należną na rok budżetowy.

 

2. Zarząd Powiatu dokonuje weryfikacji rozliczenia z wykorzystanej dotacji pod względem prawidłowości i zgodności z danymi zawartymi w oświadczeniach złożonych przez jednostkę w ciągu roku, za który jednostka rozlicza dotację, oraz z danymi zawartymi we wniosku o udzielenie dotacji na dany rok.

 

 

§ 8

  1. Osoba prowadząca jednostkę, która w roku budżetowym zakończyła działalność, zobowiązana jest, w terminie do dnia 10 miesiąca następującego po miesiącu zakończenia działalności, do przekazania rozliczenia dotacji, zawierającego, informacje i wykazy, o których mowa w § 7 ust. 1.

  2. Zarząd Powiatu dokonuje weryfikacji rozliczenia z wykorzystanej dotacji pod względem prawidłowości i zgodności z danymi zawartymi w oświadczeniach złożonych przez szkołę w ciągu roku, za który szkoła rozlicza dotację, oraz z danymi zawartymi we wniosku o udzielenie dotacji na dany rok.

 

Rozdział IV

Tryb i zakres kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji

 

§ 9

1. Zakres kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystywania dotacji przez jednostkę obejmuje:

 

  1. zgodność danych wykazywanych we wniosku o udzielenie dotacji i informacjach o faktycznej liczbie uczniów,

  2. prawidłowość wykorzystania dotacji na cele określone w art. 80 ust. 3d i art. 90 ust. 3d ustawy.

 

2. Kontrola może być przeprowadzona zarówno po wykorzystaniu dotacji w zakresie określonym w ust. 1, jak i w trakcie roku budżetowego, w zakresie określonym w ust. 1, lit. b.

3. O przeprowadzeniu kontroli powiadamia się dyrektora jednostki oraz osobę prowadzącą jednostkę co najmniej 5 dni przed terminem kontroli wraz z informacją o zakresie przedmiotowym kontroli oraz terminie i miejscu jej przeprowadzania.

4. W odniesieniu do dokumentacji okazywanej przez jednostkę, kontrolujący mają prawo żądać stosownych kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem oraz żądać udzielania odpowiedzi i wyjaśnień pisemnych.

5. Z przeprowadzonej kontroli sporządzany jest protokół w 2 egzemplarzach, który po podpisaniu przez kontrolujących przedkłada się jednostce.

6. Jednostka może zgłosić w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu zastrzeżenia co do treści zawartych w protokole. Zastrzeżenia do protokołu wraz z 2 egzemplarzami niepodpisanego protokołu jednostka przesyła do Zarządu Powiatu celem rozpatrzenia. Zastrzeżenia zgłoszone po terminie, o którym mowa wyżej, nie będą rozpatrywane.

7. W przypadku braku zastrzeżeń do protokołu jednostka podpisuje protokół i przesyła go do Starosty Kwidzyńskiego w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu.

8. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń kontrolujący rozpatrują je w terminie 14 dni od ich otrzymania. Kontrolujący mogą w razie potrzeby podjąć dodatkowe czynności kontrolne w celu ustalenia zasadności zastrzeżeń.

9. W przypadku stwierdzenia zasadności zgłoszonych zastrzeżeń kontrolujący zmieniają lub uzupełniają część protokołu, której dotyczyły zastrzeżenia, a następnie w terminie 14 dni od ich otrzymania przesyłają poprawiony protokół ponownie do podpisu jednostce.

10. W przypadku nieuwzględnienia zgłoszonych zastrzeżeń, w całości lub w części, kontrolujący zawiadamiają jednostkę wraz z uzasadnieniem oraz przekazują 2 egzemplarze protokołu do podpisu w terminie 7 dni.

11. Jednostka w terminie do 7 dni od dnia ponownego otrzymania protokołu wysyła podpisany egzemplarz albo przygotowuje w formie pisemnej uzasadnienie odmowy podpisania protokołu i wysyła je Staroście Kwidzyńskiemu wraz z jednym egzemplarzem niepodpisanego protokołu.

12. Kontrolujący zamieszczają w protokole adnotację o odmowie jego podpisania oraz jej uzasadnienie.

13. Nieprzesłanie protokołu w określonym terminie lub odmowa podpisania protokołu przez jednostkę nie wstrzymuje podjęcia dalszych czynności.

 

Rozdział V

Przepisy końcowe

 

§ 10

 W sprawach nieuregulowanych niniejszymi przepisami stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o finansach publicznych.

 

Załączniki do pobrania:

1. załącznik nr 1 do trybu

2. załącznik nr 2 do trybu

3. załącznik nr 3 do trybu

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Justyna Tarka 27-10-2016 13:42
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 24-10-2016
Ostatnia aktualizacja: Justyna Tarka 19-01-2018 09:56