Uchwała Nr 217/20 Zarządu Powiatu Kwidzyńskiego z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie upoważnienia dyrektorów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kwidzyński, do realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 - "Aktywna tablica".
Uchwała nr 217/20
Zarządu Powiatu Kwidzyńskiego
z dnia 26 listopada 2020 r.
w sprawie upoważnienia dyrektorów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kwidzyński, do realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”.
Na podstawie art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 920) oraz § 5 ust. 1 i § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1883) i umowy nr 25/AT/2020 z dnia 23 listopada 2020 r. o udzielenie dotacji celowej z budżetu państwa na zakup pomocy dydaktycznych do szkół dla dzieci i młodzieży w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych w latach 2020-2024 – „Aktywna tablica”
Zarząd Powiatu Kwidzyńskiego uchwala, co następuje:
§ 1
1. Upoważnia się dyrektorów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kwidzyński, do realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”, tj.:
1) zakupienia sprzętu, pomocy dydaktycznych, o których mowa w § 2 ust. 4 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” (Dz. U.
z 2020 r. poz. 1883), zwanego dalej rozporządzeniem, spełniających warunki określone w § 2 ust. 12 rozporządzenia;
2) zapewnienia instalacji, uruchomienia oraz zintegrowania zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu, pomocy dydaktycznych, o których mowa w § 2 ust. 4 rozporządzenia, z infrastrukturą szkolną przez dostawców tych urządzeń i oprogramowania;
3) zapewnienia technicznych szkoleń nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu, pomocy dydaktycznych, o których mowa w § 2 ust. 4 rozporządzenia, realizowanych przez dostawców tych urządzeń i oprogramowania.
2.Wykaz imienny upoważnionych dyrektorów szkół, o których mowa w ust. 1 określa załącznik do uchwały.
3. Upoważnienie jest ważne do dnia 31. 12. 2020 r.
§ 2
Zobowiązuje się dyrektorów szkół, o których mowa w § 1 do:
1. Realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1883), złożonym wnioskiem, umową o udzielenie dotacji celowej oraz zakupu sprzętu zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843, z późn. zm.) lub regulaminem wewnętrznym wydanym na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 869, z późn. zm.).
2. Podjęcia działań dotyczących wdrożenia stosowania TIK w procesie nauczania polegających na:
1) uczestniczeniu przez wskazaną w § 6 pkt 1 rozporządzenia grupę nauczycieli szkoły ponadpodstawowej w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu;
2) uczestniczeniu przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły ponadpodstawowej w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowaniu w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
3) wyznaczeniu szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły i nauczycieli
w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
4) wykorzystywaniu TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;
5) przedstawieniu organowi prowadzącemu szkołę ponadpodstawową sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania,o których mowa w pkt 1–4, oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
c) ocenę stopnia realizacji przez szkoły zadań wynikających z udziału w Programie;
6) wypełnianiu ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu, o których mowa w § 20 rozporządzenia.
3. Dostarczenia do dnia 15 czerwca 2021 r. organowi prowadzącemu sprawozdania, o którym mowa w pkt 5.
§ 3
Nadzór nad wykonaniem uchwały powierza się Członkowi Zarządu według kompetencji.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik
do uchwały nr 217/20
Zarządu Powiatu Kwidzyńskiego
z dnia 26 listopada 2020 r.
Wykaz imienny dyrektorów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kwidzyński, upoważnionych do realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych
na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”
-
Ewelina Braun - dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie,
w skład którego wchodzą: II Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Kwidzynie Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie, Sportowe Liceum Ogólnokształcące w Kwidzynie Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie.
- Tomasz Brodacki - dyrektor Zespołu Szkół w Prabutach, w skład którego wchodzą:
Technikum w Prabutach Zespół Szkół w Prabutach,
Branżowa Szkoła I stopnia w Prabutach Zespół Szkół w Prabutach.
UZASADNIENIE
Zgodnie z art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 920) zarząd może upoważnić kierowników jednostek organizacyjnych powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu. Z kolei w myśl § 5 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” (Dz. U. z 2020 r. poz. 1883) w ramach udzielonego wsparcia finansowego organ prowadzący, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1–3, lub upoważniony przez niego dyrektor szkoły albo SOSW, jest obowiązany do:
1) zakupienia sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa w § 2 ust. 3–7;
2) zapewnienia instalacji, uruchomienia oraz zintegrowania zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa w § 2 ust. 3–7, z infrastrukturą szkolną przez dostawców tych urządzeń i oprogramowania;
3) zapewnienia technicznych szkoleń nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, o których mowa w § 2 ust. 3–7, realizowanych przez dostawców tych urządzeń i oprogramowania.
Ponadto § 6 tego samego rozporządzenia stanowi, że organy prowadzące są obowiązane zapewnić, aby szkoły podstawowe, szkoły ponadpodstawowe, szkoły za granicą i SOSW, w odniesieniu do których otrzymały wsparcie finansowe, podjęły działania dotyczące wdrożenia stosowania TIK w procesie nauczania.
Powiat Kwidzyński wystąpił z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych w ramach rządowego programu „Aktywna tablica” i uzyskał, zgodnie z umową nr 25/AT/2020 z dnia 23 listopada 2020 r., wsparcie finansowe w formie dotacji celowej z budżetu państwa w wysokości 56 000 zł na realizację zadania w 4 szkołach, tj.:
1) II Liceum Ogólnokształcącym im. Stanisława Wyspiańskiego w Kwidzynie Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie,
2) Sportowym Liceum Ogólnokształcącym w Kwidzynie Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kwidzynie,
3) Technikum w Prabutach Zespół Szkół w Prabutach,
4) Branżowej Szkole I stopnia w Prabutach Zespół Szkół w Prabutach.
W ramach zadania zapewniony wkład własny wynosi 14 000 zł.
Jak wynika z treści wyżej przywołanego § 5 ust. 1 rozporządzenia dopuszcza się upoważnienie, przez organ prowadzący, dyrektora szkoły do realizacji rządowego programu „Aktywna tablica” w zakresie w nim określonym. Wdrożenie tego rozwiązania powinno nastąpić w drodze uchwały zarządu powiatu. Jednocześnie z uwagi na wynikający z § 6 rozporządzenia obowiązek zapewnienia przez organ prowadzący, aby szkoły ponadpodstawowe, w odniesieniu do których otrzymał wsparcie finansowe, podjęły działania dotyczące wdrożenia stosowania TIK w procesie nauczania, w projekcie uchwały zawarto zobowiązanie dyrektorów szkół
do podjęcia wymienionych działań.
W świetle powyższego podjęcie uchwały jest uzasadnione.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Patrycja Rozmysłowicz | 02-12-2020 12:28 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 02-12-2020 | |
Ostatnia aktualizacja: | Patrycja Rozmysłowicz | 02-12-2020 13:33 |