WYDZIAŁ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA
WYDZIAŁ ARCHITEKTURY I BUDOWNICTWA
Pełnomocnik Starosty: Magdalena Koplin
pok. 109b I piętro, tel. (55) 646-50-61
e-mail: budownictwo@powiatkwidzynski.pl
Pozwolenia na budowę
p. 109-110, tel. 646-50-48, 646-50-22
Ogólny zakres działalności Wydziału Architektury i Budownictwa:
Do zakresu działania stanowisk pracy architektury i budownictwa należy wykonywanie zadań administracji architektoniczno-budowlanej w rozumieniu ustawy Prawo budowlane, w szczególności:
1/ przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych ustawą Prawo budowlane,
2/ prowadzenie rejestrów wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę oraz innych decyzji, postanowień, zgłoszeń i zaświadczeń,
3/ przekazywanie organom nadzoru budowlanego kopii decyzji wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym, postanowień i zgłoszeń wynikających z ustawy Prawo budowlane,
4/ uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego w wspólnych czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych,
5/ przygotowywanie polecenia starosty właściwemu powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego w przypadku bezpośredniego zagrożenia życia lub zdrowia ludzi wynikającego z prowadzoną budową, utrzymaniem lub rozbiórką obiektów budowlanych,
6/ opiniowanie projektów planów zagospodarowania przestrzennego województwa i projektów studium pod względem przyjętych rozwiązań,
7/ uzgadnianie projektów planów miejscowych,
8/ zapewnienie warunków prawnych, organizacyjnych dla ochrony dóbr kultury,
9/ wnioskowanie do wojewódzkiego konserwatora zabytków o wydanie decyzji o wpisaniu do rejestru zabytków dóbr kultury nieruchomych, ruchomych oraz kolekcji zabytków,
10/ przygotowywanie zaświadczenia, że lokal spełnia wymogi uznania go za samodzielny lokal mieszkalny,
11/ przygotowywanie zaświadczeń potwierdzających powierzchnię użytkową i wyposażenie techniczne domu jednorodzinnego, stanowiących podstawę do przyznania dodatku mieszkaniowego,
12/ potwierdzanie oświadczeń zamawiających wykonywanie inwestycji w zakresie infrastruktury towarzyszącej o przeznaczeniu jej w stopniu powyżej 60% na cele budownictwa mieszkaniowego,
13/ sporządzanie sprawozdawczości budowlanej na potrzeby organów budowlanych i GUS,
14/ przygotowanie archiwalnej dokumentacji budowlanej obiektów budowlanych i przekazywanie jej do archiwów Starostwa, tworzenie rejestrów tych dokumentacji i udostępnianie ich na wniosek Inwestora.
15/ prowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko wymaganego przepisami o ochronie środowiska, poprzedzającego wydanie pozwolenia na budowę obiektów mających wpływ na środowisko naturalne, upublicznienie wyników tego postępowania.
16/ w przypadkach szczególnie uzasadnionych, po upoważnieniu przez właściwego ministra, udzielanie zgody na odstępstwo od przepisów techniczno-budowlanych.
17/ przygotowanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych Ustawą z dnia 10 kwietnia 2003r. " o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych"
- decyzji o ustaleniu lokalizacji dróg powiatowych i gminnych
- decyzji o pozwolenie na budowę dróg powiatowych i gminnych
- decyzji o pozwoleniu na użytkowanie dróg powiatowych i gminnych
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Agnieszka Kopeć-Bogdan | 15-03-2024 10:36 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Administrator Portalu | 15-03-2024 |
Ostatnia aktualizacja: | Agnieszka Kopeć-Bogdan | 15-03-2024 10:36 |