WYDZIAŁ FINANSOWY
Skarbnik Powiatu: Wioletta Kanios
pok. 210b (II piętro), tel. (55) 646-50-13
e-mail: skarbnik@powiatkwidzynski.pl
Główny Księgowy Starostwa Powiatowego: Grażyna Czarnecka
pok. 211b (II piętro), tel. (55) 646-50-12
e-mail: wkanios@powiatkwidzynski.pl
Stanowisko ds. planowania budżetu i analiz: Joanna Zabłońska
pok. 210 (II piętro), tel. (55) 646-50-40
e-mail: finanse@powiatkwidzynski.pl
Stanowisko ds. planowania wieloletniego oraz księgowości budżetowej: Małgorzata Torbowska
pok. 210 (II piętro), tel. (55) 646-50-40
e-mail: mtorbowska@powiatkwidzynski.pl
Stanowisko ds. księgowości budżetowej: Anna Rogala
pok. 210 (II piętro), tel. (55) 646-50-40
e-mail: arogala@powiatkwidzynski.pl
Stanowisko ds. księgowości budżetowej i płac: Elżbieta Jaśtak
pok. 211 (II piętro), tel. (55) 646-50-38
e-mail: ejastak@powiatkwidzynski.pl
Stanowisko ds. dochodów budżetowych, likwidatury i ewidencji podatku VAT: Dorota Rzosińska
pok. 211 (II piętro), tel. (55) 646-50-38
e-mail: drzosinska@powiatkwidzynski.pl
Stanowisko ds. księgowości wydatków budżetowych: Agnieszka Budzyń
pok. 211 (II piętro), tel. (55) 646-50-38
e-mail: gczarnecka@powiatkwidzynski.pl
Stanowisko ds. księgowości dochodów budżetowych: Justyna Redmer
pok. 211b (II piętro), tel. (55) 646-50-12
e-mail: jredmer@powiatkwidzynski.pl
Do zadań Skarbnika Powiatu należy w szczególności:
1. pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu powiatu,
2. opracowywanie danych do projektu budżetu powiatu,
3. przekazywanie wydziałom starostwa, zakładom i jednostkom budżetowym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektowaniem budżetu,
4. opracowywanie uchwał w sprawie projektu budżetu powiatu oraz jego zmian,
5. przekazywanie zakładom i jednostkom budżetowym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu, przyjętych w uchwale budżetowej powiatu,
6. nadzorowanie i analiza wykonania budżetu powiatu przez Starostwo i jednostki organizacyjne powiatu,
7. przygotowanie okresowych analiz, ocen i bieżącej informacji o sytuacji finansowej powiatu,
8. informowanie na bieżąco Zarządu o wszelkich zagrożeniach i nieprawidłowościach związanych z wykonywaniem budżetu powiatu,
9. opiniowanie projektów uchwał Zarządu i Rady powodujących skutki finansowe,
10. kontrasygnowanie dokumentów powodujących powstanie zobowiązań majątkowych,
11. opracowywanie przepisów wewnętrznych dotyczących gospodarki finansowej i ich zmian,
12. sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem sprawozdawczości budżetowej Starostwa i jednostek organizacyjnych powiatu,
13. nadzorowanie i kontrolowanie prowadzonej dokumentacji finansowej Starostwa,
14. nadzorowanie przestrzegania procedur wewnętrznej kontroli finansowej Starostwa,
15. nadzorowanie zadań i obowiązków powierzonych głównemu księgowemu Starostwa, które wynikają z przepisów,
16. sprawowanie nadzoru nad pracą Wydziału Finansowego.
Główny Księgowy Starostwa Powiatowego zajmuje stanowisko odrębne, podległe Skarbnikowi Powiatu.
Do zadań Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego w szczególności należy:
1. zorganizowanie i prowadzenie rachunkowości Starostwa Powiatowego zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych oraz innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
2. zorganizowanie obiegu i kontroli dokumentów finansowo-księgowych w sposób zapewniający prawidłowy przebieg operacji gospodarczych, ochronę majątku będącego w posiadaniu starostwa oraz kontrolę zdarzeń gospodarczych,
3. bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
4. dokonywanie wyceny aktywów, pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
5. prowadzenie gospodarki finansowej Starostwa Powiatowego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, a w szczególności:
- wykonywaniu dyspozycji środków pieniężnych będących w dyspozycji starostwa zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, lub innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- terminowym i prawidłowym ściąganiu należności Starostwa Powiatowego,
- terminowym i prawidłowym opłacaniu zobowiązań Starostwa Powiatowego,
- nadzór nad terminowością i prawidłowością wypłat wynagrodzeń oraz innych należności i świadczeń pracowniczych
6. dokonywanie w ramach wewnętrznej kontroli finansowej:
- wstępnej i bieżącej kontroli operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym starostwa oraz harmonogramem dochodów i wydatków starostwa,
- wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów finansowo-księgowych stanowiących podstawę operacji gospodarczych i finansowych będących przedmiotem księgowania,
7. zapewnienie właściwego przechowywania i zabezpieczenia dokumentów finansowo-księgowych, ksiąg rachunkowych oraz dokumentacji sprawozdań,
8. współdziałanie w opracowaniu materiałów przygotowawczych do projektu budżetu powiatu,
9. współdziałanie w opracowaniu projektu budżetu powiatu lub jego zmian,
10. opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydanych przez starostę, a dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentacji finansowo-księgowej, procedur kontroli finansowej, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
11. nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości wykonywanych przez poszczególnych pracowników starostwa,
12. współpracowanie z PUW w Gdańsku, RIO w Gdańsku, bankami oraz innymi jednostkami i kontrahentami Starostwa Powiatowego w zakresie wzajemnych rozliczeń,
13. kierowanie pracą wydziału finansowego zapewniając w szczególności:
- prawidłową organizację pracy wydziału finansowego i kontrolę pracy, podległych pracowników,
- terminowe i rzetelne załatwianie spraw,
- prawidłowe przygotowanie i wydawanie przez wydział dokumentów,
- dyscyplinę pracy i podnoszenie kwalifikacji podległych pracowników,
14. w zakresie kierowania pracownikami:
- organizowanie stanowisk pracy zgodnie z przepisami i zasadami
- bezpieczeństwa i higieny pracy,
- dbanie o sprawność środków ochrony indywidualnej oraz ich stosowanie zgodnie z przeznaczeniem,
- organizowanie, przygotowanie i prowadzenie prac, uwzględniając
- zabezpieczenie pracowników przed wypadkami przy pracy, chorobami zawodowymi i innymi chorobami związanymi z warunkami środowiska pracy,
- dbanie o bezpieczny i higieniczny stan pomieszczeń pracy i wyposażenia technicznego, a także o sprawność środków ochrony zbiorowej i ich stosowanie zgodnie z przeznaczeniem,
- egzekwowanie przestrzegania przez pracowników przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
- zapewnianie wykonania zaleceń lekarza sprawującego opiekę zdrowotną nad pracownikami,
- zapoznanie nowo zatrudnionych pracowników z zakresem ich obowiązków oraz z bezpiecznymi metodami wykonywania pracy, zagrożeniami występującymi na stanowisku pracy oraz sposobie ich uniknięcia, zgodnie z programem szkolenia stanowiskowego,
- niezwłoczne powiadomienie przełożonego, przedstawiciela załogi, służbę bhp o zaistniałym wypadku na terenie zakładu oraz zabezpieczenie miejsca wypadku przed dostępem osób postronnych.
Do zakresu działania Wydziału Finansowego należy w szczególności:
1. planowanie i wykonywanie budżetu powiatu:
- sporządzanie projektu budżetu powiatu i jego zmian,
- sporządzanie układu wykonawczego budżetu powiatu,
- informowanie podległych zakładów i jednostek o wielkości dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu przyjętych w uchwale budżetowej powiatu,
- sporządzanie i nadzór nad wykonywaniem harmonogramów realizacji dochodów i wydatków oraz informowanie podległych jednostek o przyjętym harmonogramie,
- czuwanie nad prawidłowym wykorzystaniem środków na zadania realizowane w ramach budżetu,
- opracowywanie projektu planu finansowego oraz jego realizacji dla zadań z zakresu administracji rządowej zleconej powiatowi,
2. sporządzanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej powiatu:
- przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych powiatu,
- sporządzanie zbiorczych sprawozdań z działalności finansowej oraz budżetowej powiatu zgodnie z terminami ustawowymi,
- przygotowywanie informacji z przebiegu wykonania budżetu za I półrocze oraz sprawozdania rocznego z wykonania budżetu,
- rozliczanie dotacji celowych otrzymanych od dysponentów budżetu państwa,
3. opracowywanie prognoz finansowych dla powiatu:
- sporządzanie analiz dotyczących realizacji dochodów i wydatków budżetowych,
- opracowywanie rocznych i wieloletnich prognoz finansowych dla powiatu,
- przygotowywanie analiz i materiałów niezbędnych do uzyskania kredytów i pożyczek, w przypadku podjęcia takiej decyzji przez zarząd,
4. prowadzenie rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej powiatu,
5. prowadzenie rachunkowości i sprawozdawczości budżetowej i finansowej starostwa jako jednostki budżetowej, a w szczególności:
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i kasowej starostwa w celu realizacji zadań ujętych w planie finansowym starostwa,
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej funduszy celowych oraz ZFŚS,
- prowadzenie obsługi kasowej konta depozytowego i innych kont,
- prowadzenie ewidencji zbiorczej podatku VAT dla potrzeb ustalenia zobowiązania podatkowego lub kwoty zwrotu podatku, sporządzanie i terminowe przekazywanie pliku JPK_VAT,
- prowadzenie ewidencji i windykacji należności powiatu, w tym przyjmowanie wniosków dłużników w sprawie odroczenia, umorzenia należności powiatu,
- prowadzenie ewidencji księgowej majątku starostwa wg klasyfikacji środków trwałych oraz rozliczanie sporządzonej inwentaryzacji środków trwałych,
- prowadzenie spraw płacowych pracowników starostwa oraz rozliczanie składek i podatku z urzędem skarbowym i ZUS z tytułu:
- umów o pracę,
- umów zlecenia i o dzieło,
- diet radnych,
- prowadzenie kontroli dokumentów finansowych pod względem rachunkowym,
- prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania dotyczącymi gospodarki finansowej,
- prowadzenie ewidencji weksli in-blanco,
- opracowywanie zarządzeń wynikających z ustawy o rachunkowości (m.in. dot. zakładowego planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji inwentaryzacyjnej, instrukcji kontroli wewnętrznej, instrukcji kasowej),
6. sporządzanie skonsolidowanych rozliczeń podatku VAT Powiatu Kwidzyńskiego:
- przyjmowanie i weryfikacja rejestrów cząstkowych VAT jednostek organizacyjnych powiatu, sporządzanie rejestrów zbiorczych VAT,
- przyjmowanie i weryfikacja deklaracji cząstkowych VAT jednostek organizacyjnych powiatu, terminowe sporządzanie i przekazywanie deklaracji zbiorczej VAT do Urzędu Skarbowego,
- przyjmowanie i weryfikacja plików jednostkowych JPK_VAT jednostek organizacyjnych powiatu, terminowe sporządzanie i przekazywanie pliku głównego JPK_VAT do Ministerstwa Finansów,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi,
- prowadzenie rozliczeń z tytułu podatku VAT z Urzędem Skarbowym, terminowe regulowanie zobowiązań podatkowych do Urzędu Skarbowego w zakresie podatku VAT.
Z zakresu administracji rządowej:
1. prowadzenie ewidencji i windykacja należności dochodów Skarbu Państwa, w tym przyjmowanie wniosków dłużnika w sprawie odroczenia, umorzenia należności.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Grzegorz Szefler | 20-11-2008 16:31 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 20-11-2008 | |
Ostatnia aktualizacja: | Magdalena Pakalska | 02-07-2009 15:00 |