Uchwała Nr XVIII /110/ 2004 z dnia 26 stycznia 2004 r. w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Powiatu Kwidzyńskiego podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na inne zadania publiczne powiatu niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
Załącznik Nr 5
do protokołu z XVIII sesji
Rady Powiatu Kwidzyńskiego
z dnia 26 stycznia 2004r.
Uchwała Nr XVIII/ 110 / 2004
Rady Powiatu Kwidzyńskiego
z dnia 26 stycznia 2004 r.
w sprawie określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Powiatu Kwidzyńskiego podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku na inne zadania publiczne powiatu niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 22 i art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (j. t. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1592 z późn. zm.), art. 118 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (j. t. Dz. U z 2003 r. Nr 15, poz. 148 z późn. zm.) oraz art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. Przepisy wprowadzające ustawę o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96, poz. 874)
Rada powiatu, uchwala co następuje:
§ 1.
Powiat Kwidzyński może zlecać podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku, zwanych dalej podmiotami realizację innych zadań publicznych powiatu niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
§ 2.
Wysokość środków finansowych na realizację zadań zleconych określa rada powiatu w uchwale budżetowej.
§ 3.
Zarząd powiatu, określa i podaje do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej, na stronie internetowej powiatu, a także w siedzibie organu powiatu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń:
1) zakres i rodzaj zadań, które mogą być zlecone do realizacji podmiotom, o których mowa
w § 1,
2) formę zlecenia zadań oraz wysokość środków publicznych na realizację poszczególnych rodzajów zadań.
§ 4.
Dotacje nie będą udzielane na:
1) prowadzenie działalności gospodarczej,
2) zakupy inwestycyjne i remonty, których realizacja nie jest integralną częścią zleconego zadania,
3) działalność polityczną i religijną.
§ 5.
1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji odbywa się po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania.
2. W celu przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadań zleconych przez powiat, zarząd powiatu powołuje komisję konkursową oraz uchwala regulamin pracy komisji konkursowej.
§ 6.
1. Podmioty, o których mowa w § 1 mogą z własnej inicjatywy złożyć ofertę realizacji zadań publicznych.
2. Zarząd powiatu w przypadku, o którym mowa w ust. 1, w terminie nieprzekraczającym
2 miesięcy:
1) rozpatruje celowość realizacji określonego zadania publicznego przez podmioty, biorąc pod uwagę stopień, w jakim oferta odpowiada zakresowi zadań publicznych określonym w § 3, daje gwarancję realizacji zadań zgodnie ze standardami właściwymi dla danego zadania, środki dostępne na realizację określonych zadań, rodzaje określonych zadań
i korzyści wynikające z realizacji zadania publicznego przez podmioty oraz
2) informuje o podjętej decyzji, a w przypadku stwierdzenia celowości realizacji określonego zadania publicznego informuje składającego ofertę o trybie zlecenia zadania publicznego, o którym mowa w § 5 ust. 1.
§ 7.
1. Zarząd powiatu ogłasza otwarty konkurs ofert co najmniej z trzydziestodniowym wyprzedzeniem.
2. Ogłoszenie otwartego konkursu ofert powinno zawierać informacje o:
1) zakresie i rodzaju zlecanego zadania;
2) formie zlecenia zadania oraz wysokości środków publicznych na realizację tego zadania;
3) zasadach przyznawania dotacji;
4) terminach i warunkach realizacji zadania;
5) terminie składania ofert;
6) terminie, trybie i kryteriach stosowanych przy dokonywaniu wyboru oferty;
3. Ogłoszenie, o którym mowa w ust. 1, zamieszcza się, w zależności od rodzaju zadania,
w prasie, Biuletynie Informacji Publicznej, a także w siedzibie organu powiatu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń. Ogłoszenie może także nastąpić w inny sposób zapewniający dostęp podmiotów zainteresowanych do informacji, w szczególności poprzez wykorzystanie sieci teleinformatycznej.
§ 8.
1. Oferta, o której mowa w § 5 ust. 1, powinna zawierać w szczególności:
1) szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
2) termin i miejsce realizacji zadania publicznego;
3) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
4) informację o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie;
5) informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł;
6) deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
2. Do oferty dołączyć należy:
1) zaświadczenie o aktualności rejestracji podmiotu,
2) pełnomocnictwo do składania oświadczeń woli,
3) sprawozdanie merytoryczne i finansowe za ostatni rok lub w przypadku dotychczasowej krótszej działalności za miniony okres.
3. Wzór oferty stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
§ 9.
1. Komisja konkursowa przy rozpatrywaniu ofert:
1) ocenia możliwość realizacji zadania przez podmioty składające oferty,
2) ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
3) uwzględnia wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania,
2) sprawdza staranne i terminowe wywiązywanie się przez podmioty z realizacji zadań dotychczas zleconych przez Powiat Kwidzyński,
2. Przepis ust. 1 ma zastosowanie także, gdy w wyniku ogłoszenia otwartego konkursu ofert została zgłoszona jedna oferta.
3. Komisja konkursowa obowiązana jest w uzasadnieniu wyboru oferty ustosunkować się do spełniania przez oferenta wymogów określonych w uchwale oraz w ogłoszeniu,
o którym mowa w § 7. Przepis stosuje się odpowiednio w przypadku, o którym mowa
w ust. 2.
§ 10.
Protokół z przebiegu otwartego konkursu ofert wraz ze wskazaniem najkorzystniejszej oferty oraz z pozostałą dokumentacją konkursową komisja konkursowa przedkłada zarządowi powiatu.
§ 11.
1. Decyzję o zleceniu zadania oraz o przyznaniu dotacji podejmuje zarząd powiatu.
2. O wynikach postępowania w sprawie zlecenia zadania zarząd powiatu zawiadamia wszystkich oferentów oraz ogłasza informację w siedzibie organów powiatu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń. Ogłoszenie może także nastąpić w inny sposób zapewniający dostęp podmiotów zainteresowanych do informacji, w szczególności poprzez wykorzystanie sieci teleinformatycznej.
3. Decyzja zarządu powiatu jest ostateczna.
§ 12.
1. Podmioty przyjmując zlecenie realizacji zadania publicznego w trybie określonym
w § 5 ust. 1, zobowiązują się do wykonania zadania w zakresie i na zasadach określonych
w umowie, a zarząd powiatu zobowiązuje się do przekazania na realizację zadania odpowiednich środków publicznych w formie dotacji.
2. Umowa, o której mowa w ust. 1, wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. Umowa o powierzenie zadania publicznego może być zawarta na czas realizacji zadania lub na czas określony, nie dłuższy niż 3 lata.
4. Zadanie publiczne nie może być zrealizowane przez podmiot niebędący stroną umowy, chyba że umowa zezwala na wykonanie określonej części zadania przez taki podmiot.
5. Podmioty są zobowiązane do rachunkowego wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy, o której mowa w ust. 1.
6. Ramowy wzór umowy, o której mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 2 do uchwały.
§ 13.
1. Zarząd powiatu zlecający zadanie publiczne dokonuje kontroli i oceny realizacji zadania,
a w szczególności:
1) stanu realizacji zadania oraz wykonania zadania zgodnie z umową;
2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania;
3) prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;
4) prowadzenia dokumentacji określonej w przepisach prawa i w postanowieniach umowy.
2. Czynności kontrolnych dokonują pracownicy upoważnieni przez zarząd powiatu.
3. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.
4. Na podstawie protokołu zarząd powiatu w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości
w realizacji zadania i wykorzystaniu dotacji kieruje do zleceniobiorcy stosowne wnioski i zalecenia, wyznaczając termin usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości.
5. W przypadku, gdy zleceniobiorca nie usunie stwierdzonych nieprawidłowości lub nie doprowadzi do ich usunięcia w wyznaczonym terminie, umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym, a środki finansowe przekazane na jego realizację podlegają zwrotowi do budżetu powiatu w terminie ustalonym przez zarząd powiatu wraz
z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia przekazania środków na rachunek bankowy podmiotu, któremu przekazano dotację.
§ 14.
1. Sprawozdanie z wykonania zadania publicznego określonego w umowie należy sporządzić i dostarczyć w terminie 30 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Okresem sprawozdawczym jest rok budżetowy.
3. Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 podlega przyjęciu przez zarząd powiatu oraz ogłoszeniu poprzez wywieszenie w siedzibie organów powiatu w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń na okres 30 dni od dnia przyjęcia.
4. Jeżeli zadanie nie zostało wykonane lub dotację przeznaczono na inne cele niż określone w umowie zarząd powiatu odmawia przyjęcia sprawozdania, odstępuje od umowy
i dochodzi zwrotu dotacji wraz z odsetkami od dnia jej przekazania.
5. W przypadku częściowego wykonania zadania dotacja podlega niezwłocznie zwrotowi
w części proporcjonalnej do stopnia niezrealizowanego zadania.
6. Zarząd powiatu zastrzega sobie prawo kontroli realizacji zadania również po przyjęciu sprawozdania, o którym mowa w ust. 1. W przypadku nieprawidłowości stwierdzonych w wyniku kontroli przepisy ust. 4 i 5 stosuje się odpowiednio.
7. Wzór sprawozdania, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 3 do uchwały.
§ 15
W przypadku niedotrzymania terminu rozliczenia oraz stwierdzenia wykorzystania dotacji niezgodnie z celami i zasadami określonymi w umowie podmiot realizujący zadanie traci prawo do ubiegania się o dotację z budżetu powiatu w roku następnym oraz może być zobowiązany do zwrotu dotacji wraz z odsetkami od dnia jej przekazania.
§ 16.
W sprawach nieuregulowanych w uchwale zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 17.
Wykonanie uchwały powierza się zarządowi powiatu.
§ 18.
1. Z dniem ogłoszenia niniejszej uchwały traci moc uchwała Nr XLVI/331/2002 Rady Powiatu w Kwidzynie z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie trybu i zasad udzielania dotacji
z budżetu powiatu podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku oraz sposobu rozliczania i zakresu kontroli wykorzystanych dotacji oraz zasad współpracy z tymi podmiotami.
2. Rozliczenie i kontrola zrealizowanych zadań na podstawie umów zawartych w 2003 r. następuje na zasadach określonych w uchwale, o której mowa w ust. 1.
§ 19.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Administrator Portalu | 22-11-2010 19:35 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Administrator Portalu | 26-01-2004 |
Ostatnia aktualizacja: | Administrator Portalu | 22-11-2010 19:36 |