Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020- 2021 na podstawie art. 14 w związku z art.6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019r. poz. 1696, z późniejszymi zmianami)
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020-2021
Na podstawie art. 14 w związku z art.6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019r. poz. 1696, z późniejszymi zmianami) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
L.p. |
Zakres działalności |
Realizujących działania wynikające z art.6 ustaw |
Sposób realizacji |
Czas realizacji |
1. |
Podanie do publicznej wiadomości danych kontaktowych osoby wyznaczonej do pełnienia funkcji koordynatora do spraw dostępności. |
administrator systemu informatycznego |
-zamieszczenie informacji na stronie BIP |
listopad 2020 |
2. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: l/architektonicznym 2/cyfrowym 3/informacyjno-komunikacyjnym
|
koordynator |
podanie na stronie internetowej BIP informacji adresowych i kontaktowych podmiotów wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, wynikającymi z zapisów art. 6 ustaw |
w całym okresie działania |
Analiza stanu obiektu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy |
koordynator |
przegląd stanu dostosowania obiektu względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie -architektonicznym, - cyfrowym -informatycznym wynikającym z art.6 ustawy |
grudzień 2020 |
|
4. |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanego obiektu Starostwa Powiatowego w Kwidzynie do minimalnych wymagań dotyczących dostępności |
koordynator |
Sporządzenie deklaracji dostępności ze wskazaniem na wymagania w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, wynikające z art. 6 ustawy |
styczeń, 2021 |
5. |
Analiza w zakresie zapewnienia dostępności alternatywnej w Urzędzie w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, ze względu na ograniczenia techniczne i prawne |
koordynator |
Podanie do publicznej wiadomości na stronie BIP Urzędu informacji wynikającej z art. 7 ustawy ze wskazaniem dostępu alternatywnego ( np. zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii – zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej |
luty 2021 |
6. |
Monitorowanie działalności podmiotu zapewniającej dostępność dla osób ze szczególnymi potrzebami |
koordynator |
Spotkania z ekspertami odnośnie usuwania barier dla osób ze szczególnymi potrzebami. |
w całym okresie działania |
7. |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z art. 11 ustawy
|
koordynator |
Przygotowanie raportu na podstawie analizy stanu obiektu |
marzec 2021 |
8. |
Podanie raportu zbiorczego do publicznej wiadomości |
koordynator |
Przekazanie Raportu o stanie dostępności do publicznej wiadomości na stronie BIP Powiatu Kwidzyńskiego
|
marzec 2021 |
Minimalne wymagania zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019r o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019r. poz. 1696, z późniejszymi zmianami) wraz z wnioskiem zgłoszenia zamiaru skorzystania z usług tłumacza języka migowego.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Patrycja Rozmysłowicz | 26-03-2021 11:10 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 26-03-2021 | |
Ostatnia aktualizacja: | Patrycja Rozmysłowicz | 26-03-2021 15:52 |