Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Starostwo Powiatowe w Kwidzynie

Uchwała VIII/37/2019 Rady Powiatu Kwidzyńskiego z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie rozpatrzenia skargi w części dotyczącej działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Kwidzynie.

Uchwała Nr VIII/37/2019

Rady Powiatu Kwidzyńskiego

z dnia 29 kwietnia 2019

 

w sprawie rozpatrzenia skargi w części dotyczącej działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Kwidzynie

 

Na podstawie art. 16a ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz.U. z 2019 r. poz. 511 z póź.zm.) i § 64? ust.1 Załącznika nr 1 do Uchwały Nr X/70/2011 z dnia 29 sierpnia 2011 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kwidzyńskiego (tekst jedn. Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego z dnia 4 stycznia 2019 r. poz.62) i art. 229 pkt 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2018 r. poz. 2096 z póź.zm.) oraz uwzględniając stanowisko Komisji skarg, wniosków i petycji Rady Powiatu Kwidzyńskiego

 

Rada Powiatu, uchwala co następuje :

 

§ 1

Po zapoznaniu się ze skargą mieszkańca powiatu kwidzyńskiego, w części dotyczącej działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Kwidzynie oraz uwzględniając stanowisko Komisji skarg, wniosków i petycji, Rada Powiatu Kwidzyńskiego po rozpatrzeniu skargi uznaje ją za bezzasadną.

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu.

 

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

UZASADNIENIE

 

  1. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Departament Funduszy
    z Warszawy, pismem  z dnia 6 marca 2019 r. (data wpływu 11 marca 2019 r.) przekazało według właściwości do Rady Powiatu Kwidzyńskiego do rozpatrzenia skargę mieszkańca powiatu kwidzyńskiego z dnia 14 lutego 2019 r., dotyczącą :
  1. działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Kwidzynie – dotyczy umowy Nr CI.9423-2/44/2013 o refundację z Funduszu Pracy podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz żądania zwrotu środków finansowych z tytułu niedotrzymania warunków umowy,
  2. ostatecznej Decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Kwidzynie z dnia 11.12.2013 r. Sygn. PINB-7141/30/2013/KB,
  3. ostatecznej Decyzji Starosty Kwidzyńskiego z dnia 03.02.2014 r. sygn. A-IV-8381/68/88/2013.AG postanawiającą uchylić z urzędu decyzje Naczelnika Miasta Kwidzyna z dnia 09.05.1988 r. sygn. A-IV-8381/68/88 zatwierdzającą projekt budowlany oraz udzielającą pozwolenia na budowę warsztatu rzemieślniczego „mechanika pojazdowa”.
  1. Komisji skarg, wniosków i petycji Rady Powiatu Kwidzyńskiego (dalej Komisja) nie rozpatrywała kwestii dotyczących punktów I.2 i I.3 skargi z uwagi na brak ustawowych uprawnień wynikających z art. 16a ustawy o samorządzie powiatowym.
  2. Komisja na swoich posiedzeniach przeanalizowała dostarczone dokumenty dotyczące skargi w punkcie I.1, tj. :
  1. Pismo Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Departament Funduszy z dnia 6 marca 2019 r. (data wpływu 11 marca 2019 r) przekazujące według właściwości do Rady Powiatu Kwidzyńskiego do rozpatrzenia skargę mieszkańca powiatu kwidzyńskiego z dnia 14 lutego 2019 r. wraz załącznikami,
  2. Wyjaśnienia Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kwidzynie z dnia 13 marca 2019 roku dotyczące przedmiotowej sprawy,
  3. Kopię Umowy Nr CI.9423-2/44/2013 z dnia 30.04.2013 r. o refundację z Funduszu Pracy podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego zawartą pomiędzy powiatem kwidzyńskim – Powiatowym Urzędem Pracy w Kwidzynie, w imieniu którego z upoważnienia Starosty działa Dyrektor Jerzy Bartnicki, a Firmą Handlowo-Usługową Z.E.
  1. Na podstawie ww. dokumentów Komisja, po ustaleniu stanu faktycznego zważyła co następuje.

W dniu 30.04.2013 roku w Kwidzynie Firma Handlowo Usługowa Z. E. (skarżący mieszkaniec powiatu kwidzyńskiego) reprezentowana przez właściciela Z. E. zawarła z Powiatem Kwidzyńskim – Powiatowym Urzędem Pracy w Kwidzynie - Umowę Nr CI.9423-2/44/2013 o refundację z Funduszu Pracy podmiotowi prowadzącemu działalność gospodarczą kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego w kwocie 63 000,00 PLN na utworzenie 3 stanowisk pracy. Prawne zabezpieczenie udzielonej refundacji stanowi akt notarialny o poddaniu się egzekucji z majątku dłużnika - art. 777 ustawy z dnia 17 listopada 1964 r Kodeks postępowania cywilnego (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1360 z póź.zm.).

Ww. pracodawca nie utrzymał zatrudnienia przez wymagany okres 24 miesięcy na wyposażonych w ramach refundacji 2 stanowiskach pracy oraz zawiesił, a następnie zakończył prowadzoną działalność gospodarczą, co zostało stwierdzone przez urząd pracy po sprawdzeniu aktualnego wpisu w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (data zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej: 31.07.2015 r., data wykreślenia wpisu z rejestru: 07.08.2015 r.). Dlatego też, Powiatowy Urząd Pracy w Kwidzynie w dniu 13.08.2015 roku wezwał pracodawcę do uiszczenia kwoty 16 370,13 PLN wraz z odsetkami ustawowymi liczonymi od dnia otrzymania środków z tytułu niedotrzymania warunków umowy, tj. w wysokości proporcjonalnej do okresu niezatrudniania na utworzonych stanowiskach pracy skierowanych bezrobotnych. Pracodawca nie składał wniosków o umorzenie, bądź rozłożenie zadłużenia na raty.

W związku z brakiem spłaty należności Sąd Rejonowy w Kwidzynie Wydział I Cywilny, na wniosek Powiatowego Urzędu Pracy w Kwidzynie, dnia 30.09.2015 roku nadał klauzulę wykonalności aktowi notarialnemu.

Dnia 09.11.2015 roku Powiatowy Urząd Pracy w Kwidzynie wystąpił z wnioskiem do Komornika Sądowego przy Sądzie Rejonowym w Kwidzynie o wszczęcie egzekucji przeciwko dłużnikowi i w dalszym ciągu prowadzone są czynności egzekucyjne. Komornik Sądowy wyegzekwował kwotę 588,82 PLN na poczet kosztów zastępstwa procesowego. Stan zadłużenia na dzień 18.03.2019 roku wynosi 23 712,90 PLN (z odsetkami liczonymi na dzień 28 lutego 2019 roku).

Ponadto z nadesłanych przez Sądy dokumentów wynika, iż w prowadzonej sprawie egzekucyjnej skarżący składał liczne skargi i zażalenia na postanowienia sądów:

  1. dnia 29.03.2016 roku Sąd Rejonowy w Kwidzynie Wydział I Cywilny odrzucił skargę dłużnika na postanowienie Sądu Rejonowego w Kwidzynie z dnia 30 września 2015 roku o nadanie klauzuli wykonalności aktowi notarialnemu,
  2. dnia 06.06.2016 roku Sąd Rejonowy w Kwidzynie Wydział I Cywilny odrzucił zażalenie dłużnika na postanowienie Sądu Rejonowego w Kwidzynie z dnia 29 marca 2016 roku,
  3. dnia 30.09.2016 roku Sąd Okręgowy w Gdańsku III Wydział Cywilny Odwoławczy oddalił zażalenie dłużnika na postanowienie Sądu Rejonowego w Kwidzynie z dnia 06 czerwca 2016 roku,
  4. dnia 30.03.2017 roku Sąd Okręgowy w Gdańsku III Wydział Cywilny Odwoławczy odrzucił skargę kasacyjną dłużnika na postanowienie Sądu Okręgowego w Gdańsku z dnia 30 września 2016 roku,
  5. dnia 10.05.2017 roku Sąd Okręgowy w Gdańsku III Wydział Cywilny Odwoławczy odrzucił zażalenie dłużnika na postanowienie Sądu Okręgowego w Gdańsku z dnia 30 marca 2017 roku,
  6. dnia 21.01.2019 roku Sąd Okręgowy w Gdańsku XVI Wydział Cywilny Odwoławczy oddalił zażalenie dłużnika na postanowienie Sądu Rejonowego w Kwidzynie z dnia 10 maja 2018 roku (brak ww. postanowienia sądu w aktach sprawy z uwagi na niedoręczenie odpisu postanowienia przez sąd).
  1. Wobec powyższych wyroków Komisja nie może wnosić swoich uwag. Komisja poprosiła obie strony do złożenia dodatkowych wyjaśnień. Strona skarżąca nie skorzystała z tej możliwości, wyjaśniając że robi to z ostrożności. Przedstawiciel Powiatowego Urzędu Pracy w Kwidzynie doprecyzowała składane wcześniej wyjaśnienia, iż mimo wcześniejszych prób negocjacji zmierzających do rozwiązania problemu, Pan Z.E. uważając, iż wywiązał się z warunków zawartej Umowy Nr CI.9423-2/44/2013, nie reagował na żadne formy, ani próby rozwiązania problemu.
  2. Biorąc pod uwagę powyższe Komisja stwierdza brak zasadności i potwierdzenia co do przedstawionych w skardze zarzutów, w części dotyczącej działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Kwidzynie oraz działalność urzędu zgodnie z prawem. Komisja wnosi o uznanie, iż skarga Pana Z. E., w ww. części jest bezzasadna.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Łukasz Nowogrodzki 08-05-2019 10:00
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 08-05-2019
Ostatnia aktualizacja: - 08-05-2019 10:00